Cliëntvolgsysteem in de zorg
MyNeva
Als Chief Product Owner voor MyNeva heb ik diverse nieuwe diensten gelanceerd en een volledig nieuwe vormgeving en interactie doorgevoerd waardoor de gebruiksvriendelijkheid van het cliëntvolgsysteem enorm is verbeterd en de zorgverleners meer tijd overhielden voor het échte werk: verzorgen van hun cliënten.
Grote verbeteringen aan MyNeva
Het gevoel van écht is bijdragen aan de maatschappij en andere mensen helpen. Dat was mijn primaire drijfveer om te gaan werken voor MyNeva (voorheen regas). Omdat kwetsbare mensen het nodig hebben en verdienen. MyNeva is een bedrijf dat een cliëntvolgsysteem biedt aan partijen in de zorg. Denk aan ouderenzorg, gehandicaptenzorg, jeugdhulp, forensische zorg en sociaal werk (daklozen opvang, vrouwenopvang, veilig thuis organisaties). Een sector die een cruciale rol vervult in onze maatschappij. En waar de ICT soms, ehh, beter kan.
Redesign: grote verbetering gebruikersvriendelijkheid
Mijn rol bij MyNeva begon met een zwangerschapsverlof vervanging. Na deze periode begon ik als Chief Product Owner. Initieel alleen van de BeNeLux organisatie, later van heel MyNeva. MyNeva heeft naast de BeNeLu vestigingen in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Mijn allereerste grote project was een volledig redesign van de applicatie. Het design stamde nog uit een vorige eeuw - althans zo voelde het. Belangrijkste doelstelling was om het voor de zorgverlener makkelijker en sneller te maken. En dat is gelukt! Het nieuwe design en interactie is zeer goed ontvangen bij onze klanten! Dat wil niet zeggen dat het makkelijk was.... Een dergelijk traject slokt veel resources. En gaat uiteraard ten koste van andere initiatieven en features. Dus is het heel belangrijk om koers te houden. Maar het is gelukt! Na zo'n 4 maanden stonden de eerste pagina's live! En binnen 9 maanden was de gehele applicatie in de nieuwe vormgeving. We hanteerden hierbij het 'omgekeerde trechter' idee. Dat wil zeggen: de meest gebruikte pagina's eerst. Dus niet de homepage, of andere pagina's, maar de 'core' pagina: die met het cliëntendossier. En ja, dat is meteen de meest lastige. Vandaar de doorlooptijd. En natuurlijk gaat er ook wel wat mis. Maar door met zijn allen scherp te zijn, veel contact te hebben met onze klanten, en vaak te releasen, hebben we iets fantastisch neergezet! De waardering voor de look&feel van het platform nam toe van een 5,7 tot een 8,1.
Nieuwe features: Business Intelligence oplossing en dashboard voor zorgverlener
Naast het redesign heb ik bij MyNeva de volgende zaken gerealiseerd
Introductie van een Business Intelligence oplossing. Onze klanten wilden meer controle en inzicht in de cijfers. Hoe lang duren onze trajecten? Hoeveel uur wordt er aan specifieke klantgroepen besteed? Hoe is onze instroom en uitstroom? Hiervoor heeft MyNeva een datawarehouse oplossing gebouwd op basis van AWS Redshift.
Een nieuw dashboard voor de zorgverleners, met onder andere een kalenderfunctionaliteit. Zorgverleners kunnen zo eenvoudig zien wat hun taken zijn, hun caseload en welke afspraken ze hebben.
Een digitale handtekening
Het overgaan naar een nieuwe leverancier voor het declareren van de zorgkosten. Hiervoor hebben we CareExpert gekozen
Adres
Wilheminalaan 21
3701BN Zeist
Contact
06 5534 0106
eddy@iiccii.nl